Ιστορικό του σχολείου

Το Γενικό Λύκειο Αφάντου ιδρύθηκε το 1982 και λειτούργησε για πρώτη σχολική χρονιά το 1982-1983 ως λυκειακό παράρτημα του 1ου Λυκείου Ρόδου (Βενετόκλειο). Μέχρι και το 1984 λειτουργούσε σε απογευματινή βάρδια στο 1ο σχολικό κτίριο της περιοχής, που κτίστηκε από την κοινότητα (1914-16) με προσωπική εργασία των κατοίκων του χωριού. Το κτίριο αυτό βρίσκεται στην πλατεία του χωριού, απέναντι από το παλιό Ιταλικό κτίριο του Δημοτικού Σχολείου Αφάντου, σ’ έναν ειδικά διαμορφωμένο προστατευόμενο χώρο, όπου σήμερα λειτουργεί το 3ο Δημοτικό Σχολείο. Πρώτος Διευθυντής του Λυκείου ήταν ο κ. Μπονιάτης Στέφανος.

Από το 1984 και εξής το σχολείο λειτούργησε σε νεόδμητο κτίριο, που βρίσκεται στην περιοχή Λύχνος της κοινότητας Αφάντου, με Διευθυντή τον κ. Διμέλη Κωνσταντίνο (1984 – 1999) και από το 1985 έως το 2004 συστεγαζόταν με το Γυμνάσιο Αφάντου. Οι μαθητές του αρχικά ήταν 36. Σήμερα το σχολείο αριθμεί 250 μαθητές λόγω της αύξησης του πληθυσμού και της φοίτησης μαθητών από γειτονικά δημοτικά διαμερίσματα ( Αρχίπολη, Καλυθιές, Ψίνθος).

Από το 1999 έως το 2007 Διευθυντής του Λυκείου Αφάντου ήταν ο κ. Παυλούς Γεώργιος, από το 2007 έως το 2009 ο κ. Τριανταφύλλας Χρήστος, από το 2009 έως το 2023 ο κ. Θωμίδης Βενέτιος και από το 2023 έως σήμερα ο κ.Γιασιράνης Στέφανος.

Τα τελευταία χρόνια το σχολείο έχει πολλές επιτυχίες στις εισαγωγικές εξετάσεις για το Πανεπιστήμιο κι έτσι η κοινωνία του Αφάντου έχει παρουσιάσει μεγάλη πρόοδο που οφείλεται όχι μόνο στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής αλλά και στους νέους επιστήμονες.

Συντάκτης admin, πριν από

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Νεστορίδειο Μέλαθρο

Στο πλαίσιο του μαθήματος της «Νεοελληνικής Γλώσσας» και συγκεκριμένα στην θεματική ενότητα Τέχνη πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στις 23 Απριλίου 2024 εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών  της Β΄ Λυκείου του Σχολείου μας στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης : Νεστορίδειο Μέλαθρον.

Οι μαθητές κατά την διάρκεια της επίσκεψής τους  είχαν τη δυνατότητα να περιηγηθούν σε μια από τις σημαντικότερες συλλογές έργων τέχνης (πίνακες και γλυπτά) που διαθέτει η χώρα μας, να αναγνωρίσουν καλλιτεχνικά ρεύματα και να γνωρίσουν σπουδαίους Έλληνες ζωγράφους μέσω της εκπαιδευτικής δράσης που πραγματοποιήθηκε στο χώρο. 

Συντάκτης admin, πριν από

Όμιλος Αστρονομίας ΓΕΛ Αφάντου

Το σχολικό έτος 2023 – 24 στο Γενικό Λύκειο Αφάντου σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών πραγματοποιήθηκε η λειτουργία ενός ομίλου με θέμα την Αστρονομία και την Αστροφυσική. Το πρόγραμμα είχε την επωνυμία “UniversALL”. Η όλη δράση υλοποιήθηκε στα πλαίσια της προσπάθειας του Εθνικού Αστεροσκοπείου για διάχυση της γνώσης σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες και σε ακριτικές περιοχές.

Τη φετινή χρονιά είχαν την τιμητική τους τα Δωδεκάνησα και το σχολείο μας ανταποκρίθηκε άμεσα στο κάλεσμα του Εθνικού Αστεροσκοπείου. Οι μαθητές συμμετείχαν εθελοντικά παρακολουθώντας διαδικτυακές διαλέξεις από ερευνητές του Εθνικού Αστεροσκοπείου σε θέματα που αφορούσαν την επιστήμη της Αστροφυσικής, της Κοσμολογίας και της Αστρονομίας, τομείς της επιστήμης που λείπουν από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι διαλέξεις πραγματοποιούνταν, όπως ακριβώς ορίζουν οι κανονισμοί λειτουργίας των σχολικών ομίλων, μετά το πέρας του ωραρίου του σχολείου δύο φορές το μήνα. Ξεκίνησαν την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου και ολοκληρώθηκαν στις 11 Απριλίου 2024. Από το νησί της Ρόδου συμμετείχαν άλλα 4 σχολεία.

Οι μαθητές που συμμετείχαν εκπόνησαν εργασίες από προτεινόμενα θέματα των διοργανωτών ή θέματα δικής τους επιλογής, σχετικά, φυσικά, με την Αστροφυσική.  Οι τελικές εργασίες παρουσιάστηκαν από τους ίδιους τους μαθητές σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο 4ο Γενικό Λύκειο Ρόδου. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από δύο ερευνητές του Εθνικού Αστεροσκοπείου που επισκέφθηκαν το νησί μας σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του 4ου Γενικού Λυκείου που ήταν υπεύθυνοι για τη λειτουργία του ομίλου στο σχολείο τους.

Το σχολείο μας επέλεξε να ασχοληθεί με θέματα που αφορούν την ιστορία της Αστρονομίας και συγκεκριμένα με τη ζωή και το έργο του Αρίσταρχου του Σαμίου, του μεγάλου Αστρονόμου της αρχαιότητας που ήταν ο πρώτος που τοποθέτησε τον Ήλιο στο κέντρο του ηλιακού συστήματος.  Την εργασία παρουσίασαν τη βραδιά της εκδήλωσης (24 Απριλίου 2024) οι μαθήτριες Τσαμπίκα Κασταμούλα (Β΄ Λυκείου) και Σοφία Κουτσάγια (Α΄ Λυκείου).

Με αυτό τον τρόπο έκλεισε μία δημιουργική χρονιά για τους μαθητές και τις μαθήτριες όχι μόνο του ΓΕΛ Αφάντου, αλλά και όσων σχολείων συμμετείχαν στην δράση.

Οι υπεύθυνοι καθηγητές του προγράμματος για το ΓΕΛ Αφάντου:

  1. Παλαμιώτης Φώτιος (Μαθηματικός)
  2. Σάββας Βασίλειος (Φυσικός)

Ευχαριστούμε θερμά το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και ιδιαίτερα τον Δρ Αλέξανδρο Χιωτέλλη, ερευνητή Αστροφυσικό του Αστεροσκοπείου, που ήταν ο υπεύθυνος για όλη τη διοργάνωση του προγράμματος. 

Επίσης μαζί με τον Δρ Αλέξανδρο Χιωτέλλη ευχαριστούμε και την Δρ Σταυρούλα Κατσιώλη, επίσης ερευνήτρια του Αστεροσκοπείου,  που επισκέφθηκαν το νησί μας και πραγματοποίησαν την εκδήλωση λήξης του προγράμματος που έλαβε χώρα στο 4ο ΓΕΛ Ρόδου.

Τέλος ευχαριστούμε θερμά το 4ο ΓΕΛ Ρόδου για τη φιλοξενία της εκδήλωσης και τους συναδέλφους που βοήθησαν στην υλοποίησή της. 

Συντάκτης admin, πριν από

Επίσκεψη στη Σχολή Ξεναγών Ρόδου

Την Τετάρτη 24 Απριλίου 2024, μαθήτριες και μαθητής της Β’ Τάξης (προερχόμενες/ος ως επί το πλείστον από την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) του Λυκείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στη Σχολή Ξεναγών Ρόδου, στην Ανώτερη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου, σε συνέχεια δράσεων για τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών μας.

Εκεί μας υποδέχθηκαν εγκάρδια η διεύθυνση, καθηγητές αλλά και σπουδαστές της Σχολής και, αφού μας χώρισαν σε δύο ομάδες,  μας ξενάγησαν, αρχικά, σε χώρους της, εκθέτοντάς μας, ταυτόχρονα, την ιστορία της αλλά και την αρχιτεκτονική, την ιστορία και τις χρήσεις του κτηρίου στο οποίο στεγάζεται. Εν συνεχεία, ακολούθησε συζήτηση σε χώρο της Σχολής, κατά την οποία μας παρουσίασαν σπουδαστές και καθηγητές το Πρόγραμμα Σπουδών της Σχολής, τα πνευματικά, κοινωνικά και οικονομικά οφέλη της επιλογής ενός τέτοιου επαγγέλματος, τις προϋποθέσεις εισαγωγής σε αυτή, το πολυποίκιλο και «πολύχρωμο» παζλ των φοιτητών (ως προς τους τόπους καταγωγής, την ηλικία και το μορφωτικό επίπεδο) καθώς και με πολύ ενδιαφέρον απάντησαν σε καίριες και ουσιαστικές ερωτήσεις των μαθητριών και του μαθητή μας.

Η συζήτηση-επίσκεψη ολοκληρώθηκε με τη διανομή έντυπου ενημερωτικού υλικού αλλά και τη δήλωση-προθυμία καθηγητών και σπουδαστών της Σχολής για περαιτέρω πληροφορίες, όποτε τους ζητηθεί από το σχολείο μας.

Στην εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη συμμετείχαν οι εξής μαθήτριες: Αντόνις Μπεσιάνα, Γιαννακάκη Κωνσταντίνα-Αθανασία, Καλογήρου Κυριακή-Ελευθερία, Καλογήρου Χρυσάνθη, Καρπαθάκη Νεφέλη, Κατραμάδου Σεβαστή-Τσαμπίκα, Κεχαγιά Ειρήνη, Κλέτσα Κωνσταντίνα, Κοτσιάι Ραφαϊλία, Κόστοβα Σύλβια, Κούκι Μαρία, Κυρικλίδου Ραφαηλία, Μετσάι Αλεξάντρα, Μίχου Τσαμπίκα-Ευαγγελία, Μοσχούς Κιάρα, Μπαϊραμίδου Αναστασία, Οικονόμου Χαρά, Πελού Μοσχούλα, Τσιάτη Κωνσταντίνα, Τσίγκου Ξένια, Τσουρδιού Μιχαέλα-Ραφαέλα, Χατζηνικόλα Αγγελική, Χιούσα Μαριμπέλα και ο μαθητής Τόλιας Τσαμπίκος.

Το Λύκειό μας θα ήθελε να ευχαριστήσει τη διεύθυνση, τους καθηγητές και τους σπουδαστές της Σχολής Ξεναγών Ρόδου τόσο για την εμπεριστατωμένη και ενδιαφέρουσα ξενάγηση και ενημέρωση όσο και για την υπόσχεση της διατήρησης ενός ανοιχτού διαύλου επικοινωνίας με τις μαθήτριες και τους μαθητές του Σχολείου μας.  

Συντάκτης admin, πριν από

Επίσκεψη στην βιομηχανία ΒΑΠ

Την Τετάρτη 17/4/2024, οι μαθητές/τριες του ΓΕΛ Αφάντου στο πλαίσιο δράσεων για τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών, πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της βιομηχανίας ΒΑΠ Κουγιός ΑΒΕΕ.  Οι μαθητές/τριες μας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για όλα τα στάδια που απαιτούνται για την παραγωγή, εμφιάλωση και προώθηση των προϊόντων στην αγορά, καθώς και για τα επαγγέλματα και τις ειδικότητες που χρειάζονται για να λειτουργήσει μια τέτοια επιχείρηση.

Ευχαριστούμε θερμά για την υπέροχη φιλοξενία στις εγκαταστάσεις της, τον κύριο Κουγιό και την υπεύθυνη ξενάγησης καθώς και όλο το προσωπικό της ΒΑΠ που ήταν πρόθυμο να απαντήσει σε κάθε απορία μας. Από την επίσκεψή μας δεν έλειπαν και οι ευχάριστες εκπλήξεις, καθώς η ΒΑΠ Κουγιός μας χάρισε usb sticks   αλλά και δροσιστικά αναψυκτικά.

Υπεύθυνοι  εκπαιδευτικοί: Κασταμούλα Καλλιόπη και Παλαμιώτης Φώτης

Ενημέρωση από την Δίωξη Ναρκωτικών

Τη Δευτέρα 22/4/2024, μια ομάδα από την Υπηρεσία Καταπολέμησης των Ναρκωτικών επισκέφθηκε το σχολείο μας με στόχο να ενημερώσει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για θέματα που σχετίζονται με τον κίνδυνο των ναρκωτικών. Η εξάπλωση των ναρκωτικών αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας. Παρά τις προσπάθειες όλων μας η κατάσταση επιδεινώνεται ραγδαία.

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι η καλύτερη προσέγγιση για το πρόβλημα είναι η πρόληψη, η οποία περιλαμβάνει τη σωστή ενημέρωση για τις επιπτώσεις των ναρκωτικών. Έτσι οι αρμόδιοι μας παρουσίασαν το θέμα και συζήτησαν με τους μαθητές για τα διάφορα είδη ναρκωτικών και τις επιπτώσεις τους στον άνθρωπο. Χρησιμοποιώντας ποικίλο υλικό συνοδευόμενο από φωτογραφίες και βίντεο, κατάφεραν να κρατήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών αμείωτο.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Χάλκη στο πλαίσιο του προγράμματος Eco-schools

Την Παρασκευή 19 Απριλίου το τμήμα ρομποτικής του σχολείου μας επισκέφτηκε το γραφικό νησί της Χάλκης στα πλαίσια του προγράμματος Eco-schools.

Φτάνοντας στο κεντρικό λιμάνι τα παιδιά περιηγήθηκαν για λίγο στα σοκάκια του χωριού προκειμένου να έρθουν σε επαφή με τους ρυθμούς της ζωής σε ένα  οικολογικό νησί χωρίς αυτοκίνητα.  Συνομίλησαν με τους κατοίκους και θαύμασαν το Δημαρχείο και τον πύργο του ρολογιού.

Έπειτα, επισκέφθηκαν το Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις του νησιού, όπου οι καθηγητές του σχολείου υποδέχτηκαν την ομάδα μας με χαρά. Μας ενημέρωσαν για το σύστημα αφαλάτωσης, ενώ στη συνέχεια οι μαθητές μας μαζί με τους μαθητές του σχολείου της Χάλκης φύτεψαν μια ελιά στον προαύλιο χώρο του σχολείου ως σύμβολο φιλίας ανάμεσα στα δύο σχολεία.

Οι μαθητές μας είχαν τη δυνατότητα να συγκρίνουν τον τρόπο ζωής ανάμεσα σε ένα γραφικό και γαλήνιο νησί όπως η Χάλκη με τον τρόπο ζωής σε ένα μεγάλο και κοσμοπολίτικο νησί όπως η Ρόδος, συζητώντας με τους ντόπιους μαθητές για το πως περνούν τον ελεύθερό τους χρόνο και για τις καθημερινές τους δραστηριότητες.

Η επίσκεψη μας ολοκληρώθηκε με έναν σύντομο περίπατο μέχρι την παραλία του Πόνταμου. Φυσικά δεν θα φεύγαμε αν δεν δοκιμάζαμε τα τοπικά εδέσματα στα φιλόξενα μαγαζιά του νησιού θαυμάζοντας τη θάλασσα και τα υπέροχα χρώματα του Νημποριού!

Ευχαριστούμε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου της Χάλκης για την υπέροχη φιλοξενία και τους περιμένουμε να επισκεφτούν τη Ρόδο και το σχολείο μας!

Οι συνοδοί καθηγητές

  1. Γιαρίκα Αθηνά
  2. Κασταμούλα Καλλιόπη-Τσαμπίκα
Συντάκτης admin, πριν από

Συνάντηση αντιπροσωπείας του σχολείου με τον Αντιδήμαρχο Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου

Στο πλαίσιο της συμμετοχής του Σχολείου μας στο στο 1ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο του Εθνικού Εκπαιδευτικού Δικτύου  «Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη – Πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης», με έδρα διεξαγωγής την Κωνσταντινούπολη, δεχτήκαμε την ευγενική πρόσκληση του Αντιδημάρχου Μεσαιωνικής Πόλης, Μνημείων και Πολεοδομικού Σχεδιασμού Δήμου Ρόδου κ. Βάϊου Καλοπίτα, να του παρουσιάσουμε ιδιαιτέρως στις 18-04-2024 την πρωτότυπη εργασία με την οποία και λάβαμε μέρος στο συνέδριο.

Το θέμα της εργασίας μας : «Η ΜΕΣAΙΩΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ ΩΣ ΠΟΛΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣMOY KAI ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ» αποτέλεσε εφαλτήριο για να γνωρίσουν οι μαθητές μας τα μοναδικά ιστορικά μνημεία της Μεσαιωνικής Πόλης αλλά και να προβληματιστούν πάνω στα διάφορα θέματα, θετικά και αρνητικά, που απορρέουν από την συγκατοίκηση πολλών διαφορετικών ομάδων στο εσωτερικό της.

Ο κύκλος των γόνιμων συζητήσεων με φορείς του δήμου που άνοιξε πριν από την πραγματοποίηση της δράσης με σκοπό την συγκέντρωση του απαραίτητου υλικού για την εκπόνηση της εργασίας συνεχίστηκε και μετά το ταξίδι μας, στο γραφείο του αντιδημάρχου όπου αντιπροσωπεία του Σχολείου μας παρουσίασε βιώσιμες λύσεις σε ποίκιλλα θέματα, συζητώντας δυναμικά με φορείς του δήμου, αντιπροτείνοντας τους οραματισμούς της για μία πόλη περισσότερο καθαρή και πράσινη.

Ευγενική παραχώρηση του αντιδημάρχου στάθηκε η βόλτα μας στη Μεσαιωνική Πόλη με ηλεκτροκίνητο αμαξίδιο το οποίο παρέχεται δωρεάν από τον Δήμο στους μόνιμους κατοίκους της πόλης που αντιμετωπίζουν κινητικά ή άλλα προβλήματα.

Ευχαριστούμε θερμά για την πρόσκληση και τη δυνατότητα που μας δόθηκε να παρουσιάσουμε τις προτάσεις μας!

Συντάκτης admin, πριν από

Yγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σας υπενθυμίζουμε ότι η υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α., θα διεξαχθούν από τη Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024 μέχρι και την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024.

Συντάκτης admin, πριν από

Παρακολούθηση της ταινίας “Τα όρια μας”

Μια μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη βραβευμένη ταινία-ντοκυμαντέρ “Τα Όρια μας” είχαν οι μαθητές/τριες του σχολείου μας.

“Τα Όρια μας”, είναι μία ταινία με δράση, χιούμορ, αγωνία και συναίσθημα που μιλά για τον τρόπο που ο αθλητισμός επηρεάζει µια οικογένεια, γεφυρώνοντας την απόσταση που υπάρχει ανάµεσα στα παιδιά και τους γονείς. Είναι μια ιδανική ταινία για να εμφυσήσει στα παιδιά, εκτός από την έννοια της διαφορετικότητας, τις αξίες της οικογένειας, του σεβασμού, της φιλίας, της καταλυτικής επίδρασης του αθλητισμού και της προσπάθειας.

Το θέμα της ταινίας αφορά έναν αθλητή µε αναπηρία που καθώς πηγαίνει την επτάχρονη κόρη του και τον πεντάχρονο γιο του σε έναν από τους πρώτους τους αγώνες παιδικού τριάθλου, θυµάται τον πιο δύσκολο αγώνα που ο ίδιος έχει κάνει ποτέ: ένα IRONMAN, µια από τις πιο εξαντλητικές ψυχοσωµατικές δοκιµασίες που µπορεί να αντέξει κανείς σε έναν αγώνα,  αφού περιλαμβάνει 3,86 χλµ. κολύμβησης, 180 χλµ. ποδηλάτου και 42,2 χλµ. ενός µαραθωνίου, σε µια µέρα!

Μετά το τέλος της ταινίας, ακολούθησε συζήτηση με τον ίδιο τον πρωταγωνιστή, κ.Γιάννη Χατζήμπεη που αν και γεννήθηκε με αναπηρία στο χέρι, μπόρεσε να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες και τις προκαταλήψεις που αντιμετώπισε, καταφέρνοντας όχι μόνο να είναι πλήρως λειτουργικός στην καθημερινότητά του, αλλά να ολοκληρώσει επιτυχώς έναν αγώνα Ironman και να συμμετάσχει στην διαδρομή κολύμβησης του Τορωναίου κόλπου.

Ο κ.Χατζήμπεης, με άμεσο και πολύ διασκεδαστικό τρόπο, απάντησε στις ερωτήσεις των μαθητών και κάλυψε τις ανησυχίες, τους προβληματισμούς και τις απορίες τους, παραδίδοντας τους ένα μάθημα ζωής σχετικά με το σεβασμό, τη διαφορετικότητα και την αποδοχή της, την προσπάθεια και τα στερεότυπα που μπορούμε να ξεπεράσουμε αν το θέλουμε, ξεπερνώντας τα όριά μας!